اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایش نقاشی‌های Gavin Nolan در لندن

 

گالری چارلی اسمیت سومین نمایشگاه انفرادی گایوین نولان در این گالری را برگزار می‌کند. نقاشی‌های اخیر نولان تصاویری از شخصیت‌های تاریخی را به تصویر می‌کشند. با ترکیب هایپررئالیسم و انتزاع، نقاشی‌های رنگ روغنی صمیمی او، سرشت قهرمانانه و متزلزل سوژه‌ها را آشکار می‌کنند و تاملی بر خلاقیت، زبان، میراث و کهنگی هستند.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت گالری، کارهای جدید هنرمند با تمرکز بر شخصیت‌های مهم قرن بیستم، رابطه‌ی خود او با گذشته را مورد بررسی قرار می‌دهند. علاقه‌ی نولان به شروع جنبش‌های سیاسی، فرهنگی و روشنفکری منجر به مطالعه‌ی پیامدهای آتی آنها شده است، و همچنین بررسی تاثیرات افکار و اعمال افرادی که دوران مدرن را شکل داده‌اند.

 

در این نقاشی‌ها، درونمایه‌ی تصویری و انتزاع، برای برتری جستن با هم رقابت می‌کنند؛ جایی که در آن هایپررئالیسم خود را به عنوان امر واقع جا می‌زند و انتزاع، نقش امر ناشناخته و ناملموس را ایفا می‌کند. نولان که مهارتی استثنایی در پرداختن به هر دو گرایش را نشان می‌دهد، از طریق زبان نقاشانه بر این امر پای می‌فشارد که حقیقتِ تاریخی، موضوعی مبهم است و اطلاعات، فیلتر شده هستند. از طریق تصورِ ویژگی‌های خاص برای سوژه‌ها و همچنین بازنمود خصوصیات خودش در آنها، نولان چنان می‌نماید که نقاشی‌ها همچون مکاشفه‌ای در مورد خویشتن، و همچنین افراد به تصویر کشیده شده، هستند.

 

این کیفیات در ترکیب با پالت رنگی محدود، که از خاطرات نوستالژیک حکایت دارد، و با ارجاع به نقاشی‌های اولیه‌ی هنرمند، موجب می‌شوند پیکره‌های این مجموعه، خیالی یا شبح‌گون به نظر برسند که با ظاهر و محو شدن در زمان و هستی، اکنونِ ما را به خود مشغول کرده‌اند. گایوین نولان هنرمند معاصر ولزی در دانشگاه لافبورو وRoyal Academy Schools تحصیل نموده است. پس از فارغ‌التحصیلی او یکی از اعضای موسس گالری راکوِل بود که در طول سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ در شمار فضاهای هنری تاثیرگذاری محسوب می‌شد که اداره‌اش را خود هنرمندان بر عهده داشتند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما