اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ظرفیت نقاشی معاصر در آثار ای نیومن مازریادی

 

 

گالری پل کازمین نمایشگاهی از نقاشی‌های ای نیومن مازریادی برپا نموده است. او که در بالی اندونزی بزرگ شده، به‌عنوان یکی از قدرتمندترین و منحصربه‌فردترین هنرمندان آسیایی در نقاشی معاصر شناخته می‌شود.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت گالری، نیومن که در ابتدا در اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ در آغاز دوران پس از سوهارتو مورد توجه قرار گرفت، برای کارهای روایت‌گرانه‌ی بزرگش مشهور است. بسیاری از کارهای او فرهنگ‌های بومی و جهانی، و شمایل‌نگاری را در‌می‌آمیزند و زبان بصری التقاطی کاملا مختص خود خلق می‌کنند. در نقاشی‌های جدید حاضر در نمایشگاه، «استاد قدیمی» و «شکارچی جایزه‌بگیر»، مازریادی جنگجویان عظیم‌الجثه‌ی عضلانی را به تصویر می‌کشد که مستقیما چهره به چهره‌ی مخاطب هستند.

 

کارهای هنرمند به ماهیت متنوع و پیچیده‌ی جامعه‌ی اندونزی می‌پردازند. در «ساعت مرگ» تاثیرات آسیایی و غربی هم در تضاد با هم قرار می‌گیرند و هم ترکیب می شوند تا چیزی را به وجود بیاورند که ورای مجموع اجزایش است. هنر او تنها به‌سادگی عناصر جداگانه‌ای از مکان‌ها و زمان‌های متفاوت را به خدمت نمی‌گیرد، بلکه آنها را ترکیب می‌کند تا چیزی کاملا نو بسازد. بسیاری از هنرمندان به مفاهیم کلی در آثارشان می‌پردازند، اما نقاشی‌ها و مجسمه‌های تکان‌دهنده‌ی مازریادی فقط به‌سادگی به مسائل معاصر اشاره ندارند بلکه این مسائل را آزادانه و با صراحتی خوشایند و سرزنده نشان می‌دهند.

 

این پارادوکس را می‌توان در کار «بدک نیست» مشاهده نمود که در واقع به ریشخند گرفتن یک شخصیت تمثیلی خود‌شیفته است که اعتقاد دارد ظاهر او مهم‌تر از مهارت است. این نقاشی از بازدیدکنندگان دعوت می‌کند تا ناپایداری زندگی مدرن را مورد توجه قرار دهند در حالی که ماهیت جهانی و ازلی غرور و خودبینی را نیز درک کنند. ای نیومن مازریادی (متولد ۱۹۷۳) در Institut Seni Indonesia تحصیل کرده است و با همسر و سه فرزندش در یوگیاکارتا زندگی می‌کند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما