مانیفست زندگیِ هنرمند نوشتهی مارینا آبراموویچ
- توضیحات
- نوشته شده توسط مارینا آبراموویچ
- دسته: یادداشت سایر هنرها
- منتشر شده در 1396-06-16 22:23
1 . راه و روش زندگی هنرمند:
- یک هنرمند نباید به خود یا به دیگران دروغ بگوید
- یک هنرمند نباید ایده هایِ هنرمندانِ دیگر را بدزدد.
- یک هنرمند نباید به خاطر خودش یا در رابطه با بازار هنر سازش کند.
- یک هنرمند نباید انسانِ دیگری را به قتل برساند.
- یک هنرمند نباید از خودش یک بت درست کند.
- یک هنرمند نباید از خودش یک بت درست کند.
- یک هنرمند نباید از خودش یک بت درست کند.
2 . ارتباطِ هنرمند با زندگیِ عاشقانه:
- یک هنرمند باید از عاشق هنرمندِ دیگری شدن اجتناب کند.
- یک هنرمند باید از عاشق هنرمندِ دیگری شدن اجتناب کند.
- یک هنرمند باید از عاشق هنرمندِ دیگری شدن اجتناب کند.
3 . ارتباطِ هنرمند با شهوت:
- یک هنرمند باید درباره جهان یک دیدگاه شهوانی را پرورش دهد.
- یک هنرمند باید شهوانی باشد.
- یک هنرمند باید شهوانی باشد.
- یک هنرمند باید شهوانی باشد.
4 . ارتباط هنرمند با رنج کشیدن:
- یک هنرمند باید رنج بکشد.
- از رنج بهترین آثار متولد می شوند.
- رنج کشیدن باعث دگرگونی می شود.
- از رنج کشیدن روحِ یک هنرمند تجللی می یابد.
- از رنج کشیدن روحِ یک هنرمند تجللی می یابد.
۵ . ارتباطِ هنرمند با افسردگی:
- یک هنرمند نباید افسرده باشد.
- افسردگی یک بیماریست و باید درمان شود.
- افسردگی برایِ یک هنرمند سازنده نیست.
- افسردگی برایِ یک هنرمند سازنده نیست.
- افسردگی برایِ یک هنرمند سازنده نیست.
6 . ارتباط هنرمند با خود کشی:
- خودکشی یک جرم علیه زندگیست.
- یک هنرمند نباید به خودکشی تن بدهد.
- یک هنرمند نباید به خودکشی تن بدهد.
- یک هنرمند نباید به خودکشی تن بدهد.
7 . ارتباط هنرمند با الهام:
- یک هنرمند برای الهام گرفتن باید عمیقا به درون خود نگاه کند.
- هرچهقدر عمیقتر به درون خود نگاه کنند جهانی تر خواهند شد.
- هنرمند یک جهان است.
- هنرمند یک جهان است.
- هنرمند یک جهان است.
8 . ارتباط هنرمند با خویشتن داری:
- یک هنرمند نباید در برابر زندگی اش خویشتن داری کند.
- یک هنرمند باید در برابر کارش کاملا خویشتن دار باشد.
- یک هنرمند نباید در برابر زندگی اش خویشتن داری کند.
- یک هنرمند باید در برابر کارش کاملا خویشتن دار باشد.
9 . ارتباط هنرمند با شفافیت:
- یک هنرمند باید همزمان هم ببخشد و هم دریافت کند.
- شفافیت یعنی پذیرا بودن.
- شفافیت یعنی بخشش.
- شفافیت یعنی گرفتن.
- شفافیت یعنی پذیرا بودن.
- شفافیت یعنی بخشش.
- شفافیت یعنی گرفتن.
- شفافیت یعنی پذیرا بودن.
- شفافیت یعنی بخشش.
- شفافیت یعنی گرفتن.
10 . ارتباط هنرمند با نشانه ها:
- یک هنرمند نشانه های خودش را خلق می کند.
- نشانه ها زبان یک هنرمند هستند.
- سپس این زبان باید ترجمه شود.
- گاهی پیدا کردن کلید دشوار است.
- گاهی پیدا کردن کلید دشوار است.
- گاهی پیدا کردن کلید دشوار است.
11 . ارتباط هنرمند با سکوت:
- یک هنرمند باید سکوت را درک کند.
- یک هنرمند باید در کارش فضایی را جهت ورود سکوت ایجاد کند
- سکوت مانند یک جزیره در میان اقیانوسی طوفانی است.
- سکوت مانند یک جزیره در میان اقیانوسی طوفانی است.
- سکوت مانند یک جزیره در میان اقیانوسی طوفانی است.
12 . ارتباط هنرمند با تنهایی:
- یک هنرمند باید زمانی را برای تنهایی طولانی ایجاد کند.
- تنهایی بسیار حائز اهمیت است.
- دور از خانه.
- دور از آتلیه.
- دور از خانواده.
- دور از دوستان.
- یک هنرمند باید دوره های زمانی بلندی را در کنار آبشارها بگذراند.
- یک هنرمند باید دوره های زمانی بلندی را در کنارآتشفشان در حال فوران بگذراند.
- یک هنرمند باید دوره های زمانی بلندی را به رودخانه های خروشان نگاه کند.
- یک هنرمند باید دوره های زمانی بلندی را به افق، نقطه ای که اقیانوس و آسمان به هم می رسند نگاه کند.
- یک هنرمند باید دوره های زمانی بلندی را به ستاره های آسمان شب نگاه کند.
13 . راه و روش هنرمند در ارتباط با کار:
- یک هنرمند باید از هر روز به کارگاه رفتن اجتناب کند.
- یک هنرمند نباید مثل کارمند بانک با برنامه های کاری اش برخورد کند.
- یک هنرمند باید کار و زندگی اش را زمانی که یک ایده در خواب یا در جریان یک روز به شکل یک الهام که به شکلی غافلگیر کننده به سراغش می آید، کشف کند.
- یک هنرمند نباید خودش را تکرار کند.
- یک هنرمند نباید بیش از اندازه تولید کند.
- یک هنرمند باید از آلودگی در اثرش اجتناب کند.
- یک هنرمند باید از آلودگی در اثرش اجتناب کند.
- یک هنرمند باید از آلودگی در اثرش اجتناب کند.
14 . دارایی یک هنرمند:
- راهبان بودایی نه چیز را به عنوان دارایی توصیه می کنند:
یک ردای بلند برای تابستان.
یک ردای بلند برای زمستان.
یک جفت کفش.
یک کاسه برای درخواست غذا.
یک پشه بند.
یک کتاب مقدس.
یک چتر.
یک حصیر برای خوابیدن.
یک عینک در صورت لزوم.
- یک هنرمند باید تصمیم بگیرد که کمترین میزان تعلقات را داشته باشد.
- یک هنرمند باید بیشترین میزان را از کمترین داشته باشد.
- یک هنرمند باید بیشترین میزان را از کمترین داشته باشد.
- یک هنرمند باید بیشترین میزان را از کمترین داشته باشد.
15 . لیستی از دوستان یک هنرمند:
- یک هنرمند باید دوستانی داشته باشد که شادش کنند.
- یک هنرمند باید دوستانی داشته باشد که شادش کنند.
- یک هنرمند باید دوستانی داشته باشد که شادش کنند.
16 . لیستی از دشمنان یک هنرمند:
- دشمنان بسیار مهم هستند.
- دالای لاما گفته است که خیلی ساده می شود برای دوستان دلسوزی کرد اما دلسوزی برای دشمنان بسیار دشوار است.
- یک هنرمند باید بخشیدن را یاد بگیرد.
- یک هنرمند باید بخشیدن را یاد بگیرد.
- یک هنرمند باید بخشیدن را یاد بگیرد.
17 . سناریوهای مختلف برای مردن:
- یک هنرمند باید به فناپذیری خود آگاه باشد.
- برای یک هنرمند، نه تنها چگونه زندگی کردنش مهم است بلکه چگونگی مرگش هم بسیار اهمیت دارد.
- یک هنرمند باید در آثارش به دنبال نشانه های سناریوهای مختلف مرگ بگردد.
- یک هنرمند باید آگاهانه و بدون ترس بمیرد.
- یک هنرمند باید آگاهانه و بدون ترس بمیرد.
- یک هنرمند باید آگاهانه و بدون ترس بمیرد.
18 . سناریوهای مختلف برای مراسم خاکسپاری:
- یک هنرمند باید قبل از مراسم خاکسپاری دستورالعملی ارائه کند تا همه چیز همانطور که می خواسته انجام شود.
- مراسم خاکسپاری آخرین اثر هنری یک هنرمند قبل از رفتن است.
- مراسم خاکسپاری آخرین اثر هنری یک هنرمند قبل از رفتن است.
- مراسم خاکسپاری آخرین اثر هنری یک هنرمند قبل از رفتن است.