اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مجموعه‌دار استرالیایی؛ مایکل باکستن در فکر ساخت یک موزه‌ی هنرهای معاصر در ملبورن

 

مجموعه‌دار استرالیایی؛ مایکل باکستن روز چهارشنبه اعلام کرد در نظر دارد مبلغی معادل 26 میلیون دلار را برای ساخت یک موزه‌ی مختص هنرهای معاصر در ملبورن اختصاص دهد.

 

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، آثار مجموعه‌ی تاثیرگذار باکستن ده میلیون دلار از این مبلغ را شامل می‌شود و مابقی آن مربوط به سیصد اثر از 53 هنرمند مطرح معاصر است. افرادی همچون هاوارد آرکلی، ریکی سوآلو، تریسی مافت، امیلی فلوید، پاتریشیا پیچینینی و بیل هنسن. این سرمایه‌دار استرالیایی همچنین 16 میلیون دلار به منظور تاسیس ساختمان یک گالری با نام مرکز هنرهای معاصر مایکل باکستن در نظر گرفته است.

 

باکستن امیدوار است این مجموعه به عنوان یک منبع آموزشی جهت غنا بخشیدن به هنر معاصر استرالیا مثمرثمر باشد. او می‌گوید با اهدای این مجموعه به دانشگاه ملبورن و بهره‌گیری دانشجویان از آن به عنوان یک منبع الهام می‌توانیم بقای آن را در هنر معاصر تضمین کنیم.
باکستن از این رو دانشگاه ملبورن را انتخاب کرده است که خانواده‌اش می‌توانند با این دانشگاه در تعامل باشند. وی همسر و دخترش به مدت دو سال اداره‌ی امور را به دست خواهند گرفت. او همچنین به مدت بیست سال هزینه‌های اجرایی این موزه را به عهده گرفته است. به عقیده‌ی وی هنر نیازمند توجه و تحسین است نه به حال خود رها شدن.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما