اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ماریلین آرسم، نخستین هنرمند عرصه‌ی پرفورمنسِ برنده‌ی جایزه‌ی مود مورگان

ماریلین ارسم


موزه‌ی هنرهای زیبای بوستون، نام ماریلین آرسم را به عنوان برنده‌ی جایزه‌ی مود مورگان در سال 2015 اعلام کرد.


به گزارش بخش تجسمی اکادمی هنر به نقل از آرت فروم، این نخستین مرتبه‌ای است که این جایزه به هنرمندی از عرصه‌ی پرفورمنس تعلق می‌گیرد.


این هنرمند در اواسط دهه‌ 70، بنیاد موبیوس را برای فعالیت هنرمندان رشته‌های گوناگون تأسیس کرد. وی پس از 27 سال عضویت در دانشکده‌ی موزه‌ی هنرهای زیبا، سرپرستی دپارتمان هنر پرفورمنس را بر عهده گرفت.


آرسم در شناخته شدن هنر پرفورمنس به عنوان شاخه‌ای جدی از هنر تاکنون نقش به‌سزایی ایفا کرده است. وی در دهه‌ی 60 در «رویدادها» "Happenings" و در دهه‌ی 70 در بسیاری از جشنواره‌ها در سراسر جهان شرکت داشته، موضوعاتی هم‌چون مرگ، زندگی پس از مرگ، اشتغال زنان و جنگ را مورد توجه قرار داده و رویکردی تخصصی به مسائل تاریخی و سیاسی کشورش داشته است. کارهای اخیر او پرفورمنس‌هایی است از جنگ سرد در آمریکا، حمامی ترکی در قرن پانزدهم در مقدونیه یک کارخانه آلومینیوم در آرژانتین.


آرسم جایزه‌ای نقدی معادل ده هزار دلار دریافت خواهد کرد و طبق برنامه در اواخر سال 2015 در موزه‌ی هنرهای زیبا، پرفورمنس‌های جدیدی در مورد نمایشگاه انفرادی جایزه‌ی ویژه‌ی مورگان خواهد ساخت.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما