اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه مجسمه‌های خوان مونوز در گالری گودمن


ساعاتی پیش (یکشنبه 14 دسامبر مصادف با 23 آذرماه سال جاری) نمایشگاه خوان مونوز در گالری ماریان گودمن افتتاح شد.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، در این نمایشگاه، برگزیده‌ای از بهترین آثار مونوز بین سال‌های 2001-1984 در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. در بین آن‌ها سه اثر کلیدی هنرمند از چیدمان مجسمه‌ها با نام «13 نفر به هم می‌خندند» Thirteen Laughing at Each Other (2001)، «بارها» Many Times (1999)، «حلق آویز از یک پا» Figure Hanging From One Foot (2001) و دیگر آثار او بر روی کاغذ و مجسمه‌های دیواری به چشم می‎‌خورد. آثار او می‌تواند برای بینندگان جالب توجه باشد چراکه گویی این مجسمه‌ها هستند که به بازدیدکنندگان می‌نگرند.

 

خوان مونوز مجسمه‌سازی اسپانیایی بود که در اغلب کارهایش از رزین، برنز و کاغذ باطله استفاده می‌کرد. وی هم‌چنین به اودیوآرت علاقه داشت و در این زمینه در رادیو فعالیت می‌کرد. او در سال 2000 جایزه‌ی ملی بهترین هنرمند اسپانیا را از آن خود کرد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما