اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آیا کوبا مرکز بعدی دنیای هنر خواهد بود؟


پس از اینکه در این هفته اوباما اعلام کرد که ایالات متحده و کوبا روابط دیپلماتیک خود را از سر خواهند گرفت، تعداد زیادی از شرکت‌های بزرگ آمریکایی از بانک‌ها و شرکت‌های مخابراتی گرفته تا فست‌فودهای زنجیره‌ای و خرده‌فروشی‌ها، آمادگی خود را جهت همکاری تجاری با جزایر کارائیب اعلام کردند.

 

 

توجه دنیای هنر نیز در این هفته معطوف به همین تغییرات بوده است. و آینده‌ی هنر و هنرمندان را در کوبا بررسی می‌کند. طبق گزارشی که اخیراً در وال‌استریت ژورنال آمده است موج جدیدی در زمینه‌ی تعاملات اقتصادی و فرهنگی بین ایالات متحده و همسایگان‌اش آغاز شده است. مجموعه‌داران آمریکایی طی سال‌ها رابطه‌ی کمی با کوبا داشته‌اند و واردات و صادرات دارایی‌های هنری همواره با محدودیت روبرو بوده است اما هم‌اکنون هنرمندان کوبایی از قید تحریم‌ها رهایی یافته‌اند. هنرمندان و تیم‌های هنری همچون کچو، لس‌کار پینتروس، یوآن کاپوتی و ویلفردو پرتیو توجهات بین‌المللی گسترده‌ای را در سال‌های اخیر به خود جلب کرده‌اند و سفرهایی را به نقاط مختلف دنیا داشته‌اند. قیمت آثار این هنرمندان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. آثار استادان کوبایی همچون ویلفردو لام مبلغ قابل توجهی را در حراجی‌ها به خود اختصاص داده‌اند. تابلوی بتِ این هنرمند(1994) در سال‌ 2012 در حراجی سوتبی در نیویورک 4.6 میلیون دلار فروخته شد. که برای این هنرمند رکوردی تازه محسوب می‌شود. دوسالانه‌ی هابانا که در سال 1984 افتتاح شد به مهم‌ترین مرکز هنری برای کوبا تبدیل شده است. باید منتظر باشیم و ببینیم آیا به زودی شاهد برگزاری نمایشگا‌هایی در Art Basel Havana و Nada Habana خواهیم بود یا نه.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما