اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

5 بنای برتر سال 2014

 

سایت تلگراف با نظرسنجی از صدها معمار و منتقد سرشناس هنری 5 بنای برتر سال 2014 را انتخاب کرده است. لیست بناهای منتخب این سایت به ترتیب رای عبارتند از:  

 

 


1. دو باب از بهترین ساختمان‌هایی که به دست معماران انگلیسی در سال‌های اخیر ساخته شده است در 100 کیلومتری مدار شمالی و در شهر نروژی بودو قرار دارد. شرکت تازه‌تأسیس لندنی DRDH توانست ساخت کتاب‌خانه‌ی جدید شهر و سالن کنسرت را طی رقابتی به دست بگیرد. هنگامی که در ماه گذشته این سالن کنسرت افتتاح شد، به موجب کارکرد صوتی قابل قبول خود، کارشناسان این بنا را به سالن کنسرت موزیک‌واراین در وین تشبیه کردند.

 


 


2. این بنا امسال با شایستگی تمام، جایزه‌ی استیرلینگ را از آن خود کرد. این ساختمان محل برگزاری تئاتر اوریمن در لیورپول بود.

 

 

 


3. این ساختمان که توسط دیوید چیپرفیلد طراحی شده است، در لندن و پشت تقاطع کینگز واقع شده است. ستون‌های بیرونی آهنی و متمایز آن، یادآور میراث صنعتی قرن نوزدهم است.

 

 

 


4. بنیاد خیریه‌ی مگی در هیجدهمین سال فعالیت خود هم‌چنان اقداماتش بر حمایت از بیماران سرطانی معطوف است. در این بنا، یکپارچگی قابل توجهی بین فضای داخلی و باغی که ساختمان را محصور کرده به چشم می‌خورد.

 

 

 


5. در دهکده‌ی ویلتشیر در پیوسی، معماری تونی فرتول نمونه‌ی کاملی از پیشرفت شش خانه را نشان می‌دهد. این بنا با اجتناب از فرم شبه‌بومی و با تأکید بر فضاهای مشترک، آمیزه‌ای از ویژگی‌های بافت برون‌شهری و بافت شهری است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما