اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«هیتو اشتایرل»؛ برنده‌ی جایزه‌ی EYE 2015


 

موزه‌ی فیلم EYE واقع در کشور هلند اعلام کرده است که جایزه‌ی نقدی سالانه‌اش را در سال 2015 به هیتو اشتایرل؛ فیلمساز آلمانی اهدا کرده است.

به گزارش آکادمی هنر و به نقل از آرت نت، جایزه‌ی نقدی موزه‌ی EYE چیزی حدود 25000 پوند است که سالانه به یک فیلمساز پیشرو در عرصه‌ی سینما و ویدئو آرت اهدا می‌شود. این جایزه در واقع اعلام نوعی حمایت از فعالیت‌های آتی این هنرمند در عرصه‌ی فیلمسازی‌اش است.


در متن بیانیه‌ی موزه آمده است: «اشتایرل ناظر تیزبین دگرگونی‌های جهان دیجیتالی شده‌ی عصر ماست. آثار او در خط مقدم استفاده از زبان دیجیتال در فرم خود هستند. او تلاش دارد که تا بهترین استفاده را از تکنولوژی دیجیتال در آثارش بکند»


گفتنی است که برنده‌ی این جایزه سالانه توسط هیات ژوری که متشکل است از منتقدین و هنرمندان برجسته‌ی هنرهای تجسمی در سرتاسر جهان انتخاب می‌شود. شاتال آکرمان، استوارت کامر، آیزاک جولین و بلا تار از جمله‌ی هنرمندان عضو هیات انتخاب محسوب می‌شوند.


اشتایرل سال گذشته نمایشگاهی انفرادی در انیستیتیوی هنر معاصر لندن داشت. آثار او تاکنون در بسیاری جشنواره‌های هنری جهان شرکت داشته‌اند. از جمله در بی‌ینال ونیز و استانبول و گوانگ‌جو. او امسال نیز یکی از نمایندگان آلمان در بی‌ینال ونیز است.


اشتایرل هم اکنون استاد هنرهای چندرسانه‌ای در دانشگاه هنر برلین است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما