اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایش دوباره‌ی کفن تورین پس از پنج سال

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از افی‌ای‌پی، کفن تورین که یکی از مناقشه‌برانگیزترین اشیای هنری/مذهبی حال حاضر جهان است، دوباره پس از پنج سال به نمایش عموم در آمده است.

 

بر روی این پارچه‌ تصویر شبح‌وار مردی نمایان است که بسیاری باور دارند عیسی مسیح است. بر طبق روایت‌های مسیحی این پارچه کفن مخصوص عیسی مسیح بعد از پایین آورده شدن از صلیب است. پارچه‌ای که به مدت سه روز بر روی جسد مسیح باقی مانده است تا اینکه او زنده می‌شود و عروج می‌کند.

 

جالب این است که دانشمندان هنوز قادر به پاسخ دادن به چگونگی تصویر شدن چهره‌ی یک انسان بر روی این پارچه نشده‌اند. این در حالی است که چندی قبل آزمایش کربن بر روی این پارچه نشان داد که قدمت این شی به دوران قرون وسطی می‌رسد. با این حال این شی هنوز خواستاران فراوانی دارد. 

 

در آخرین نمایش این شی تعداد بازدیدکنندگان مشتاق از مرز 2.5 میلیون نفر رد شد. این در حالی هم هست که بالغ بر یک میلیون نفر نیز در نهایت موفق به دیدن شی مذکور نشدند. بر طبق گفته‌ها نمایش جدید برای عموم مردم آزاد و رایگان است. همچنین قرار است که تا این شی هر روز به مدت دوازده ساعت آن هم تحت تدابیر شدید امنیتی نمایش داده شود. گفتنی است که یکی از بازدیدکنندگان ویژه‌ی امسال نیز شخص پاپ خواهد بود.

 

اگر چه این شی در کلیسای جامع شهر تورین به نمایش درآمده است اما هنوز کلیسای کاتولیک موضعی رسمی در جهت تائید اینکه این پارچه همان کفن عیسی مسیح است، نگرفته است. هر چند به نظر می‌رسد مومنان مشتاق چندان هم اهمیتی به نظر منفی کلیسای کاتولیک نمی‌دهند. 

 

«آنچه بیش از همه اهمیت دارد این است که این کفن به شیوه‌ای روشن و دقیق بازتابی است از توصیف اناجیل از مصائب و مرگ عیسی مسیح» این را اسقف اعظم کلیسای جامع تورین؛ چزاره نوسیگلیا به اف‌ای‌پی می‌گوید. «هر نشانه‌ای مثبت از مسیحیت، درست یا غلط موجب تقویت ایمان است نه تخریب آن. برای همین من بالشخصه ترجیح می‌ذهم که ستایش‌گر این کفن باشم. فارغ از اینکه آزمایشات علمی در موردش چه می‌گویند»

 

گفتنی است کفن تورین تا 24ام ژوئن امسال در کلیسای جامع تورین در معرض دید عموم قرار خواهد داشت.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما