اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کریستو اجازه‌ی قدم زدن بر روی آب در ایتالیا را به شما خواهد داد!

 

 

کریستو و کیوریتورش؛ جرمانو سلانت اعلام کرده‌اند که در مدت دو هفته در ژوئن سال 2016 چیدمانی برا بر روی دریاچه‌ای در منطقه‌ی لُمباردی ایتالیا اجرا خواهند کرد. طبق گفته‌های کریستو او قصد دارد که تا با ساختن پیاده‌رویی شناور بر روی دریاچه امکان قدم زدن بر روی آب آن را فراهم کند.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت نت، کریستو نام چیدمان جدیدش را «ستون‌های شناور» گذاشته است. این اثر شامل 200000 مکعب شناور است که قرار است با متصل شدن به یکدیگر اثر کریستو را کامل کنند. طول این اثر نیز چیزی حدود دو مایل خواهد بود. این مکعب‌های شناور به گردشگرها امکان پیاده روی بر روی این دریاچه را خواهند داد. این اثر قرار است که تا دو جزیره‌ی کوچک بر روی این دریاچه را برای اولین بار به یکدیگر وصل کند.

 

کریستو هنرمند 79 ساله که به ساختن چیدمان‌های محیطی غول آسا شهره است چندی قبل همسرش؛ جین کلود که در واقع همکارش نیز محسوب می‌شد را از دست داد. این دو قبلا بارها با یکدیگر برنامه‌ی مشترک اجرا کرده بودند. از جمله چیدمان «جزیره‌ی محصور» در ایتالیا.

 

کریستو خود برای اجرای این اثر چیزی حدود 11 میلیون دلار برآورد هزینه کرده است. هزینه‌ای که برای تهیه‌کنندگان اثر مزبور می‌تواند یک ریسک بزرگ قلمداد شود. زیرا کریستو هرگز نمی‌تواند از بازگشت سرمایه‌‌ی آن‌ها ضمانتی دهد. گفتنی است چندی قبل پروژه‌های بلند پروازانه‌ی این هنرمند در آرژانتین و ژاپن با شکست در تامین هزینه‌های تولید کاملاً منتفی شد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما