اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

شبیه‌سازی چهره‌ی عیسی مسیح در زمان‌های متفاوت سنی از طریق کفن تورین

 

پلیس ایتالیا ادعا می کند که از طریق جادوی علم پزشکی قانونی، چهره ی عیسی مسیح را در سنین مختلف عمرش تا زمان مصلوب شدن شبیه سازی کرده است. گفتنی است نتایج به دست آمده از این آزمایش بر پایه ی تصویر محو درج شده بر روی کفن تورین است که برخی اعتقاد دارند تصویر شخص مسیح است. 

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از Mirror، این تصویر در واقع در سال 2004 شبیه سازی شده بود اما با توجه به پخش مستندی از مراحل گام به گام حصول این تصاویر، دوباره به تیتر اصلی رسانه‌های هنری این کشور بدل شده است.

 

پلیس ایتالیا البته قبلاً از این آزمایش تخمین چهره در سنین متفاوت عمر به شکلی معکوس استفاده کرده است. مثال معروف در این مورد تخمین چهره‌ی یکی از روسای مافیا با نام برناردو پروونزانو در سال 2006 بوده است. در آن زمان پلیس ایتالیا با به کار بردن روش کامپیوتری مذکور، پروونزانوی نوجوان در سال 1959 را به پیرمردی در سال 2006 بدل کرد. مظنونی که مدت‌های مدیدی چهره‌اش را از تیررس ماموران پنهان ساخته بود.

 

با این حال در مورد تصویر عیسی مسیح با توجه به کیفیت بسیار پایین تصویر محو نقش بسته بر روی کفن تورین، نمی‌توان با قطعیت در مورد صحت شباهت نهایی سخن گفت. این در حالی هم هست که هنوز بر سر چگونگی ایجاد چنین تصویری بر روی این پارچه‌ی مشهور بحث فراوانی است. برخی از دانشمندان مسیحی این تصویر را مربوط به اواسط قرن سیزدهم میلادی می‌دانند. ادعایی که البته سراسیمه بحث تعلق این تصویر به سیمای عیسی مسیح را نفی می‌کند. طبیعی است که مومنان متعصب کلیسای کاتولیک ایتالیا توجهی هم به این ادعاهای علمی‌ نداشته باشند. در واقع سال‌هاست که این اثر مذهبی/هنری مرموز خط باریک مابین علم و ایمان انگاشته می‌شود. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما