اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایش عمومی ردای خونین پاپ ژان پل دوم در کراکف

 

بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از آرت‌نت-شهر کراکف در کشور لهستان این روزها پذیرای ردایی است که پاپ ژان دوم در حین ترور نافرجامش در سال 1981 در واتیکان بر تن داشت. این ردا همچنان آثاری از خون ریخته‌ی شده‌ی پاپ بر روی تار و پودش را دارد. 

 

پاپ ژان پل دوم؛ کارول ژوزف ووجتیلا، که تنها پاپ لهستانی‌الاصل تاریخ واتیکان به شمار می‌رود، در تاریخ 13ام می سال 1981 از سوی یک بومی ترکیه‌ای به نام محمدعلی آغجا، هدف حمله‌ قرار گرفت که البته به طوری معجزه‌آسا از آن نجات یافت. همچنین انگیزه‌ی ضارب پاپ به دلیل خودکشی‌اش هرگز کاملاً روشن نشد. 

«این لکه های خونی آشکارا دارند می‌گویند که پاپ مقدس ما رنج‌های بسیار متحمل شده‌اند». این را کاردینال اصلی شهر کراکف به خبرگزاری لهستانی می‌گوید. «ما لحظات بسیار ملتهبی در بیمارستان داشتیم. چون پزشکان پاپ احتمال کمی برای زنده ماندن ایشان داشتند. ولی در نهایت معجزه اتفاق افتاد». 

ردای مذکور که اکنون در کراکف به نمایش درآمده است در واقع لحظاتی قبل از اعزام پاپ به بیمارستان توسط چندین راهبه از تن پاپ درآورده شده است. پاپ مذکور که در سال 2005 دارفانی را وداع گفت، در سال 2013 از سوی کلیسای جامع واتیکان تقدیس شد 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما