اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

هنرمند لتونیایی عروسک ولادیمیر پوتین را به صورتی نمادین به صلیب کشید

 

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از شبکه‌ی N_TV یک هنرمند لتونایی اخیراً در محل ساختمان سابق ک.گ.ب در شهر ریگای این کشور تمثالی عروسکی از ولادیمیر پوتین؛ رئیس‌جمهور کشور روسیه را به صلیب کشید. این هنرمند همچنین از بازدیدکنندگان خواست که او را در زدن میخ به پاهای تمثال پوتین یاری کنند. 

 

در حالی که برخی از بازدیدکنندگان هنرمند را در زدن میخ به تمثال نمادین پوتین یاری می‌کردند، برخی دیگر نیز تلاش داشتند تا مانع از این کار آن‌ها شوند. موردی که البته در برخی از زمان‌ها به تنش مابین بازدیدکنندگان از اجرای نمادین هنرمند منجر شد. 

 

به نقل از سایت Meduza, سخنگوی شخص ولادیمیر پوتین؛ دیمیتری پسکوف از نارضایتی رئیس‌جمهور کشور روسیه از اقدام این هنرمند لتونیایی خبر داده است. پسکوف به خبرنگاران گفته است که این اقدام به ظاهر هنری توهین‌آمیز و تحریک کننده است و مسئولین مربوط کشور لتونی باید پاسخگوی این بی‌فرهنگی باشند. 

 

گفتنی است اندک زمانی بعد از درج این خبر در رسانه‌های عمومی وزارت خارجه‌ی کشور روسیه سفیر کشور لتونی را برای ادای توضیحاتی در قبال این اجرا به وزارت‌خانه فراخوانده است. 

 

در این باره شهردار طرفدار روسیه‌ی شهر ریگا؛ نیل اوشاکفز به خبرنگاران گفته است که حیاط ساختمان مذکور در شهر ریگا تحت قیومیت وزارت فرهنگ این کشور است و بدیهی است که او نمی‌توانسته در جهت توقف این اجرا کاری از پیش ببرد. 

 

بر طبق گزارش Batlic Times، این اثر روز شنبه بعد از حمله‌ی دو فرد ناشناس که قصد تخریب آن را داشته‌اند از حیاط ساختمان مذکور برداشته شده است. 

 

این هنرمند که هویت‌اش همچنان ناشناس مانده است پس از اجرا و تبعات مخرب سیاسی بعدش در یک روزنامه‌ی سراسری از اینکه عروسک خیمه‌شب بازی‌اش شبیه به پوتین درآمده است از طرفداران او عذرخواهی کرد. 

 

گفتنی است که هنرمندان روسی برای مدت‌های طولانی یکی از دغدغه‌های اساسی حکومت پوتین بوده‌اند. مخصوصاً آن‌هایی که در این مدت از تصمیمات اجرایی گوناگون او انتقاد کرده‌اند و البته به شدت نیز سرکوب شده‌اند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما