اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

سیسیلی پذیرای اجرای لغوشده‌ی هرمان نیچ در موزه‌ی Jumex مکزیک

 

 

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت‌نت، هرمان نیچ که یکی از کلیدی‌ترین اعضای جنبش موسوم به اکتیویسم وین شناخته می‌شود، به زودی نمایشگاه انفرادی اجراهایش را در سیسیلی آغاز خواهد کرد. این نمایشگاه در واقع جایگزین همان اجرایی شده است که نیچ سال گذشته در مکزیک قرار بود عملی‌اش کند. 

 

«مجالس اسرارانگیز تئاتر» عنوان پروژه‌ای است که نیچ اجرای آن را از سال 1957 به صورتی سریالی دنبال کرده است. آخرین اجرای این پروژه تیز مربوط است به سال 2010 و شهر پالرمو در ایتالیا. این اجرا متشکل است از نمایش عکس، ویدئو و نقاشی کردن کف سالن توسط خود هرمان نیچ. 

 

گفتنی است که اجراهای جنجالی و گاهاً خشونت آمیز تلقی شده‌ی هرمان نیچ اصولاً مبتنی است بر نمایش لاشه‌های حیوانات سلاخی‌شده و خونین آلود بر روی صلیبی‌های ساخته شده توسط خود نیچ. سال گذشته چند روز قبل از شروع اجرا جمعی از فعالین محیطی مکزیکی با جمع‌آوری طوماری عریض وطویل بر ضد اجراهای نیچ خواستار لغو اجرای جدید او در شهر مکزیکوسیتی شدند. اقداماتی که البته در نهایت موزه‌ی Jumex را مجبور کرد که موضع خود در قبال حمایت  از این اجرا را تغییر دهد. «هرکسی که من را می‌شناسد، می‌داند که من بالشخصه طرفدار حقوق حیوانات هستم» این بخشی از نامه‌ای است که نیچ سال گذشته در جواب به اقدامات این کمپین برای خبرگزاری‌ها نوشت. او در این نامه تصریح کرد که به نظر او سلاخ‌خانه‌های بزرگ در شهرهای مهم جهان بزرگ‌ترین جنایت‌کاران حال حاضر هم محسوب می‌شوند. 

 

البته نیچ در زمان لغو شدن اجرایش در شهر مکزیکوسیتی حامیان قدرت‌مندی نیز داشت اگرچه اعتراض مدنی آن‌ها نیز هرگز نتوانست موزه‌ی Jumex را قانع کند از تصمیم‌اش مبنی بر لغو اجرای نیچ عدول کند. یکی از این حامیان سفیر اتریش در کشور مکزیک بود که طی نامه‌ای اجراهای خون‌آلود و پرخشونت نیچ با لاشه‌های حیوانی را در اصل نقدی بر رویکرد سیستم‌های حاکم در برابر حقوق حیوانات قلمداد کرد. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما