اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

رقاص کوچک ۱۴ ساله‌ی دگا حراج می‌شود

 

مجسمه «رقاص کوچک ۱۴ ساله»، یکی از مشهورترین آثار ادگار دگا، هنرمند فرانسوی، حراج می‌شود.

 

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت نت، کارشناسان حراجی ساتبی پیش‌بینی کرده‌اند که این مجسمه ۱۰ تا ۱۵ میلیون پوند در حراج روز ۲۴ ژوئن در لندن به فروش برسد.

 

ادگار دگا مجسمه اصلی را در سال ۱۸۸۱ با موم ساخت؛ مدل دگا یک شاگرد نوجوان بلژیکی باله به نام ماری ون گوتم بود. ابعاد مجسمه اصلی دو سوم ابعاد واقعی مدل بوده است.

 

پس از مرگ دگا در سال ۱۹۱۷، به سفارش خانواده دگا ۲۸ مجسمه برنزی از روی این مجسمه ساخته شد که اکنون بیشتر آنها در موزه ها در معرض نمایش است.

 

مجسمه‌ی برنزی‌ که قرار است در حراجی ساتبی به فروش برسد، از معدود نسخه‌هایی است که مالک خصوصی دارد.

 

هلنا نیومن،‌ از کارشناسان حراجی ساتبی، مجسمه‌ی رقاص کوچک ۱۴ ساله را مهم‌ترین اثر دگا می‌داند!

 

نسخه اصلی این مجسمه، در زمان حیات ادگار چندان مورد توجه قرار نگرفت ولی اکنون از مشهورترین آثار اوست و منتقدان واقع گرایی شگفت‌انگیز آن را می‌ستایند. 

 

به گفته ریچارد کندل، مورخ هنری، رقاص کوچک ۱۴ ساله یکی از سه یا چهار مجسمه عصر مدرن است که بیشترین ستایش ها از آنها شده است. این مجسمه زمانی ساخته شد که دگا به بازنمایی حرکات بالرین‌ها در طراحی‌هایش علاقمند شده بود. 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما