اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه بیلی چایلدیش در امریکا

 

گالری لمان ماپین چهارمین نمایشگاهی از آثار بیلی چایلدیش، نقاش پرکار، نویسنده و نوازنده ی بریتانیایی برگزار نموده است. نقاشی های رنگ روغنی هنرمند بخشهای منقطعی از رنگ های سیر را ارائه می دهند که با هیجان نقاشی شدهاند. در این آثار خطوط زغال و بخشهایی از بوم دیده می‌شود، و بیشتر بر ماهیت بی‌واسطگی و شهودی کار هنرمند تاکید شده است. کارهای چایلدیش که در قالب های سنتی پرتره، طبیعت بیجان و منظره اجرا شدهاند، بیانی معنوی هستند که از جایی با معنای عمیق شخصی می آیند. این کارهای قدرتمند سرشت ساده ی هستی را گرامی می دارند و در فرآیند کار، از امور پیش پا افتاده عبور می کنند.

 


هنرمند که خود را «سنت گرای رادیکال» می نامد ، می گوید: «سنت را ارج مینهم چراکه فرم و ساختاری ایجاد میکند که آزادی عمل را امکانپذیر مینماید ــ اِگو، تحت انقیاد درمی آید و مقتضیات نقاشی برآورده می شود. سنت برای پرستیده شدن و ستایش نیست؛ بلکه وسیله ای برای بردن شما به نقاط جدید است…» در حالی که چایلدیش را گاهی با گروههایی نظیر Stuckists و YBAs یکی می کنند، او خود را مرتبط با جنبش معاصر خاصی نمی داند؛ با این حال وی مورد وثوق همسالان خود، شامل هنرمندانی نظیر پیتر دویگ و تریسی امین است. کارهای چایلدیش ملهم از هنرمندانی است که آثارشان را می ستاید؛ ونگوگ، کورت شویترز، مونش، میخاییل لارینف و کارل اشمیت ـ روتلوف. بسیاری از این هنرمندان خارج از محدودهی گروهها و جنبشهای خاص کار می کردند.


بیلی چایلدیش (متولد ۱۹۵۹، چتم انگلیس) در مدرسه ی هنر سنت مارتینز پذیرفته شده بود، اما به دلیل بی اعتنایی به مقررات اخراج شد. در طول ۳۵ سال گذشته وی به جایگاه والایی رسیده است. در کنار انتشار بیش از ۴۰ جلد کتاب شعر و پنج رمان، او بیش از ۱۰۰ آلبوم موسیقی ضبط کرده، و صدها نقاشی کشیده است. چایلدیش اکنون در کنت زندگی و کار می کند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما