اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه پوسترهای اصلی سینمای جهان در گالری «آس»/ همراه با فورد و هاوکس و مارلون براندو

 

نمایشگاه پوسترهای سینمای جهان در گالری آس

 

نمایشگاه پوسترهای اصلی سینمای جهان از سال‌های ١٩٤٠ تا ١٩٧٠ برای نخستین بار در ایران؛ در گالری «آس» تهران برپا شده است و هر شب در ساعت 21:30، یک فیلم سینمایی نیز به نمایش درمی‌آید.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، نمايشگاه پوسترهاي اصلی سينماي جهان از سال‌های ١٩٤٠ تا ١٩٧٠ براي نخستين بار در ايران؛ شامل 98 پوستر چاپ کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و آفریقای جنوبی و با حضور هنرمندان و علاقمندان به سینما و هنرهای تجسمی ساعت 20 الی 24 يكشنبه ٢٣ خرداد ماه جاری در گالری «آس» تهران افتتاح شد. این نمایشگاه  به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

 

در ده روز اول برپایی این نمایشگاه، ابتدا 31 پوستر در معرض دید عموم مردم قرار خواهد گرفت و در دو نوبت دیگر نیز، بقیه پوسترها به نمایش گذاشته خواهند شد؛ به طوری‌که در هر ده روز، پوسترها تغییر خواهند کرد. در کنار برپایی نمایشگاه پوسترهاي اصلی سينماي جهان؛ فیلم‌های خاطره انگیزه این پوسترها نیز هر شب ساعت 21.30 در گالری «آس» برای علاقمندان به هنر سینما پخش می‌گردد، فیلم‌هایی که تا به حال از تلویزیون پخش نشده‌اند؛ یا به صورت کامل پخش نشده‌اند.

 

تعدادی از این فیلم‌ها که با دوبله‌های خاطره انگیز و با کیفیت عالی پخش می‌شوند، عبارتند از؛ «ال سید» به کارگردانی آنتونی مان، «چگونه غرب تسخیر شد» به کارگردانی جان فورد، «هاتاری» به کارگردانی هاوارد هاکس، «فرودگاه ۷۷» به کارگردانی جرج سیتون و «سربازهای یک چشم» به کارگردانی مارلون براندو.

 

اولین اکران این مجموعه، به فیلم سینمایی «فرودگاه ۷۷» به کارگردانی جرج سیتون و با بازی بازیگران سرشناس سینمای جهان از جمله؛ «برت لنکستر»، «دین مارتین»، «جورج کندی»، «جین سیبرگ» و «هلن هیز» اختصاص داشت که در ساعت 21:30 دوشنبه شب ۲۴ خرداد ماه جاری در تراس و فضای باز گالری «آس» تهران روی پرده رفت.

 

علاقمندان می‌توانند همه روزه و بصورت رایگان از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۳ شب از نمايشگاه پوسترهاي اصلی سينماي جهان در گالری «آس» تهران واقع در خیابان شریعتی، بالا‌تر از قیطریه، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ بازدید کنند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما