اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

هنر معاصر آسیا از ششم اکتبر در حراج ساتبیز

تاکاشی موراکامی
حراج ساتبیز بزرگترین مزایده هنری خود در هنر معاصر آسیا را 14 مهر 1392 (ششم اکتبر 2013) در هنگ کنگ برگزار می‌کند.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، به عقیدة کارشناسان اقتصاد هنر، پس از سقوط مارکت در سال 2009 و سرایت آن به بازارهای منطقه‌ای و تعطیل شدن شعبه‌های عربی بونامز، فیلیپس، ساتبیز و کاهش تقاضا برای بازار هنر آمریکای جنوبی و مرکزی، بیشترین توجه حراج خانه ها مجددن به سوی اقتصاد چین و توابعش چون سنگاپور، تایوان و هنگ کنک جلب شده است.


به عقیدة برگزارکنندگان ساتبیز حضور بعضی از ستاره‌های هنر بین الملل در این منطقه چون یایویی کاسوما، تاکاشی موراکامی، ژنگ فانزه‌هی، یوشیمو تونارا، ایزومی کاتو، یان پیمینگ، ژو بینگ، یو مینگ جون، وانگ گوانگی، ژانگ هوان و آی وی وی این حراج را به یکی از مهم‌ترین مراکز سرمایه‌گذاری هنر جهانی مبدل کرده و از هم اکنون کلکتورها و موزه‌داران بسیاری از نقاط مختلف جهان در انتظار این رخداد هستند.


توجهی که در بسیاری از مناطق دیگر چون آسیای غربی و یا شبه قاره شکل نمی‌گیرد. از شگفتی های این حراج می شود به تابلوی یک متر در یک متر موراکامی ژاپنی اشاره کرد که با برآورد 4.8 تا 6.4 میلیون دلاری چکش خواهد خورد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما