اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آرشیو رویایی موزه‌ی اُرسی در وین

موزه‌ی آلبرتینای وین میزبان 130 اثری است که از موزه‌ی اُرسی پاریس به امانت گرفته است. به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از سایت آرت‌نت، گی کُنژُوَل مدیر موزه‌ی اُرسی، پنج‌شنبه‌ی گذشته در یک نشست مطبوعاتی تصریح کرد که کمبود فضا باعث شده است که موسسه‌ی او نتواند عدالت را در مورد 67 هزار مجموعه‌ی ارزشمند نقاشی به اجرا بگذارد. وی گفت: "امیدواریم روزی برسد که جای کافی برای نمایش دادن این آثار داشته باشیم."

موزه ناچار به اعمال محدودیت زمانی برای نمایش آثار است در نتیجه آن بخش از موزه‌ی اُرسی که به نقاشی‌ها اختصاص دارد مجبور است بخشی از آن‌ها را به موسسه‌ی دیگری امانت بدهد. کلاوس آلبرشت شرودر مدیر موزه‌ی آلبرتینا از این‌که کُنژُول موسسه‌ی او را انتخاب کرده است، اعلام خرسندی کرد. وی مجموعه‌ی موزه‌ی اُرسی را«آرشیوی رویایی» خواند و اذعان داشت این مجموعه نشان از تاریخ غنای فرانسه در قرن نوزدهم و غنای این موزه دارد. این مجموعه شامل آثاری از دگا، سزان و سورا است. ورنر اسپایس برگزارکننده‌ی این نمایشگاه ترکیبی از شاهکارها و آثار هنرمندانی که کمتر شناخته شده‌اند، همچون فیلیسین روپز و کارلوس شوب، را برگزیده است. نقاشی‌های پاستل به دگا و سورا، نقاشی‌های گواش به دومیه و مورو و نقاشی‌های آب‌رنگ به سزان تعلق دارد. به اعتقاد شرودر این امانتی‌های گران‌بها توانسته‌ است خلا بزرگی را برای آلبرتینا پر کند. 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما