اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

طراحی‌های سورئال کورت ونه‌گات به فروش می‌رسند

کورت ونه گات

 


برخی از طراحی‌های کورت ونه‌گات توسط دوست دیرینه‌اش که این آثار را در اختیار دارد، فروخته می‌شود.

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت نت، باب وِید قصد دارد تا این آثار را به منظور تامین هزینه‌ی ساخت مستندی که در مورد زندگانی این نویسنده در دست تولید دارد، به فروش برساند. وید ادعا می‌کند که این آثار را ونه‌گات خود، شخصاً به او هدیه داده است. به نظر می‌رسد وید بالاخره تصمیم گرفته است که تا مستندش در مورد این نویسنده را تکمیل نماید. نام این فیلم «کورت ونه‌گات؛ رها از زمان» است.


وید کار بر روی این مستند را از سال 1982 آغاز کرده است. یعنی زمانی که طی نامه‎ای از نویسنده درخواست کرده تا فیلمی از زندگانی‎اش بسازد. درخواستی که موافقت این نویسنده‌ی مشهور را به دنبال داشته است. وید از آن زمان تا زمان مرگ ونه‌گات در سال 2007 هرازگاهی تصاویری از او در محل زندگی‌اش یا سفرهایش به منظور سخن‌رانی کردن، را به ثبت رسانده است. همراهی‌ای که در ادامه باعث ایجاد دوستی عمیقی مابین این دو شده است. اکنون وید تصمیم دارد تا با عرضه‌ی این آثار برای فروش کار نیمه‌تمام‌اش درباره‌ی دوست دیرینه‌اش را به پایان برساند. به نظر می‌رسد این طراحی‌های بامزه و سورئال طور ارتباط چندانی با ایده‌ها و نوشته‌های ونه‌گات نداشته باشند. شخص وید اذعان می‌کند که این‌ها صرفاً بخشی از فعالیت‎‌های این نویسنده در زمان‌های اوقات فراغت‌اش بوده‌اند. قیمت هر کدام از طراحی‌ها که وید تصویر آن‌ها را در وب‌سایت شخصی‌اش منتشر نموده است چیزی حول و حوش 1200 تا 2000 دلار است. اگر وید بتواند بالاخره این مستند را بسازد اولین فیلم‌سازی خواهد بود که در مورد زندگانی ونه‌گات فیلم ساخته است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما