اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

خاندان سلطنتی هلند، تابلوی معروف قرن هفدهمی را به صاحبان اصلی‌اش بازمی‌گردانند

 

یوریس وان در هاگن

خانواده‌ی سلطنتی هلند مدعی شده‌اند که قصد دارند بعد از سال‌ها تابلویی را که در محل اقامت‌گاه خصوصی آن‌ها در لاهه آویزان شده است را به دست صاحبان اصلی یهودی‌اش برسانند.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، تابلوی مورد ذکر اثری است از نقاش قرن هفدهمی یوریس وان در هاگن،که تصور می‌شود در طول جنگ جهانی دوم به دست نیروهای نازی غارت شده است. ملکه جولینا؛ مادربزرگ شاه کنونی هلند این تابلو را در سال 1960 و از طریق یک دلال ناشناس به دست آورد.


بر اساس این گزارش، این خانواده‌ی سلطنتی داوطلب شده‌اند که تا زیر نظر یک موزه‌ی عمومی در هلند دارایی‌های هنری خود را بازبینی کنند. چندی قبل شاه ویلیام الکساندر به همراه ملکه ماکسیم لیستی از دارایی‌های خود را در جهت بازبینی انتشار دادند که برای اولین بار نام این تابلو نیز در آن ذکر شده بود. جنگل لاهه به همراه نمایی از کاخ Huis Ten Bosch.


بر طبق گزارش وال استریت ژورنال این تابلو تنها دارایی باارزش تحت تملک این خاندان نیست. همچنین گفته می‌شود که با صاحبان اصلی این اثر که هنوز هویت‌شان برای رسانه‌ها نامشخص است تماس گرفته شده تا برای بازپس‌گیری دارایی‌شان اقدام کنند. احتمال می‌رود این تابلو نیز از جمله آثار باارزشی باشد که توسط تیم شناسایی رودی اکهارت؛ مورخ هنر هویت یابی شد. این تیمی هست که در سال 1997 به منظور شناسایی مالکان اصلی آثار برجسته‌‌ی هنری اروپا که توسط ارتش نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم تاراج شده است، تشکیل شد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما